مصاحبه با محمود پاک نیت – اختصاصی
نوشته شده توسط : fns4565

مصاحبه با محمود پاک نیت – اختصاصی

محمود پاک نیت در گفتگو با فیلم نت از نقشش در سریال شهرزاد و کارگردانی حسن فتحی و همچنین از علت کم کار شدنش در سینما و تلویزیون گفت.

به گزارش فیلم نت، محمود پاک نیت، از قدیمی های تئاتر ایران است، وقتی سال ۱۳۴۸ کارش را روی صحنه شروع کرد خیلی از ماها هنوز به دنیا نیامده بودیم. تلویزیون که به خانه ها آمد، تصویر او برای مردم ایران با خاطراتی مثل حسام بیک سریال روزی روزگاری ماندگار شد. سریالهای پربیننده ای مثل پس از باران و پدرسالار هم بخشی از کارنامه ی اوست. حضورش در این روزها سریال شهرزاد با بازی محمود پاک نیت روی فیلم نت قرار گرفته که مخاطبان زیادی را جذب خودش کرده است. این اولین همکاری پاک نیت با حسن فتحی نیست. حتما شمایل شاه عباس را در روشن تر از خاموشی به یاد داریم. و حالا شهرزاد ادامۀ این همکاری قدیمی است. به بهانه ی این سریال و پخش آن در فیلم نت، با این پیشکسوت تئاتر و تلویزیون ایران گپی زده ایم.

همچنین می توانید این گفتگو با در اینجا تماشا کنید.

مشروح این مصاحبه را در زیر میخوانید:
آقای پاک نیت دلیل دوری شما از عرصه سینما و تلویزیون پیش از حضورتان در سریال شهرزاد چی بود؟ آیا دلگیری خاصی از سینما دارید؟
پیش از حضور در سریال شهرزاد خیلی فیلمنامه سینمایی و سریال خواندم، اما آن چیزی که مورد پسند من باید باشند نبودند، چون من معتقدم هر کاری تفکر خاص خودش را دارد و باید بر روی آن فکر شود، اینکه بخواهیم کاری را با عجله تولید کنیم و به مردم نشان بدهیم هم توهین به خودمان است و هم توهین و ضایع کردن تلاش افرادی است که با عشق و علاقه در این حوزه کار می کنند و با تولید کارهای ضعیف باعث می شویم اعتماد مردم از بین برود و مردم کارهای خوب را هم نبینند.

چند فیلمنامه را رد کردید؟
در یک سال اخیر حدود ۸ فیلمنامه و ۴ سریال را خواندم و تنها کاری که قبول کردم سریال پرده نشین به کارگردانی بهروز شعیبی بود.

سریال شهرزاد چجوری به شما پیشنهاد شد؟
سریال شهرزاد چهارمین کاری است که با آقای حسن فتحی انجام می دهم و قبل از این سریال شب دهم و روشنتر از خاموشی بود و من اعتماد خاصی به این کارگردان دارم و حتی اگر از من بخواهد که از جلوی دوربین هم رد شوم اینکار را انجام می دهم چون می داند چه کار انجام می دهد و همیشه بر روی کار حساس هستند.
یک روز دستیار آقای فتحی با من تماس گرفتند و گفتند که سریالی هست و بیاید تا در مورد حضورتان در این سریال صحبت کنیم، جلسه ای تشکیل شد و آقای فتحی در مورد قصه این سریال با من صحبت کردند و گفتند که متن در حال آماده شدن است ولی شخصیتی دارم که پدر شهرزاد است و می خوام که شما این نقش را ایفا کنید.
متن ۱۲ قسمت از سریال را فرستادند و من وقتی متن را خواندم دیدم کار بسیار خوب و محکمی است و شخصیت ها به خوبی پردازش شدند و دیالوگ ها هم خوب است و کار جدیدی در زمینه خودش است، مانند سریال شب دهم که کار ماندگاری در عرصه عاشورا و محرم است.
اول قرار بود قسمت هایی که من حضور دارم ظرف  ۳ ماه ضبط شود، اما به دلیل اینکه بیشتر از ۱۲ قسمت حضور داشتم این زمان بیشتر شد و به نظرم اگر قرار بود پشت سر هم کار ضبظ شود کار به این خوبی نمی شد و معتقدم کاری که عجله ای باشد تفکری در آن نیست.
اگر قرار باشد در کارهای آقای حسن فتحی کار کنم هر کاری داشته باشم کنار می ذارم تا با این کارگردان کار کنم.

Chrysanthemum

آقای پاک نیت هدف پدر شهرزاد در سریال چیست؟
پدر شهرزاد تمام هدفش این است که دخترش خوشبخت بشود، ولی راه را اشتباه می رود و هم به خودش و هم به دخترش و به کل خانواده لطمه می زند.
وقتی قصه را می خواندم برای جمشید گریه می کردم؛ چراکه این آدم خودش را اسیر دست کسی کرده که فکر می کند خیر و صلاحش را می خواد در صورتی که این فرد، جمشید را تطمیع مالی کرده و در کل آدم مناسبی نیست که بخواد زندگیش را فداش کند.
تمام تلاشم را کردم آنچیزی که انتظار است در نقشم وجود داشته باشد و جمشید آدمی است که خیلی عصبی است و گاهی کمربندش را در میاورد تا فرزندش را بزند ضمن اینکه کراوات هم می زند، ولی هنوز تفکر اشتباه دارد، من همیشه فکر می کردم این آدم ها که اجداد ما بودند و این رفتارها را داشتند وقتی تنها می شدند چه کاری انجام می دادند، آیا می رفتند و در تنهایی گریه میکردند ؟ و یا برای اینکه خودش را نشکند همینطور محکم می ایستادند.
جمشید پدر شهرزاد خلوت زیادی در این سریال نداره، ولی تنهایی کمی دارد و در این تنهایی اشتباهات خودش را می بیند و بگونه ای با خودش حرف می زند که چرا این کارو انجام دادم و چه غلطی کردم، ولی احساس می کنم این آدم تو تنهایی هاش گریه هم می کند، چراکه آدمی است که خانواده اش را دوست دارد ولی راه را اشتباه می رود.
اینکه بیشتر نقش پدر را بازی می کنید دلیل خاصی دارد؟
نه خیلی دلیل خاصی نداره این نقش ها به من پیشنهاد میشه، مثلا در همین سریال شهرزاد وقتی قصه را خواندم شخصیتی در داستان بود که علاقه داشتم شخصیت آن فرد را بازی کنم و دوسش داشتم، ولی کارگردان تصمیم گیرنده است.
کدام شخصیت را دوست داشتید بازی کنید؟
نگم بهتره. الان یکی از دوستان این نقش رو بازی میکند که خیلی هم خوب شده.
آیا در مجموعه دوم و سوم شهرزاد حضور دارید؟
چنین صحبتی برای ساخت مجموعه دوم و سوم هست ولی من در همین چند قسمت مجموعه اول کارم تمام می شود.
از حضورتان در سریال شهرزاد چیزی الهام گرفته اید که در زندگی واقعی ازش استفاده کنید؟
از خود شخصیت شهرزاد بله ولی از شخصیت خودم نه، چون دوست نداشتم این شخصیت وارد زندگی خودم بشه.

 

منبع : فیلم نت

 





:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: